Γράφει ο Νίκος Αργυρίου




Σχετικά με την Θεότητα ο Ιάμβλιχος στο έργο του: " Περί των Αιγυπτίων μυστηρίων", αναφέρει ξεκάθαρα ότι: "...ΠΡΟ ΤΩΝ ΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΛΩΝ ΑΡΧΩΝ ΕΣΤΙ ΘΕΟΣ ΕΙΣ, ΠΡΩΤΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΩΣ, ΑΚΙΝΗΤΟΣ ΕΝ ΜΟΝΟΤΗΤΙ ΤΗΣ ΕΑΥΤΟΥ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΜΕΝΩΝ.." (8:2)
Έτσι, κατά τον Ιάμβλιχο πάνω από όλες τις αρχές υπάρχει ένας θεός πρωταρχικός.
Δεν είναι ο μόνος βέβαια  που αναφέρει κάτι τέτοιο στην αρχαία γραμματεία. Ωστόσο ας δούμε σε άλλο σημείο του προαναφερθέντος σημαντικού έργου που καταπιάνεται με το θεσμό των θυσιών, τι μας αποκαλύπτει για τους θεούς: " ... ΑΝΩΘΕΝ ΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΕΝ ΥΛΑΙΟΥΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΤΟΥΣ ΔΕ ΑΥΛΟΥΣ ΥΠΟΘΩΜΕΘΑ ΥΛΑΙΟΣ ΜΕΝ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΥΛΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΣ ΕΝ ΕΑΥΤΟΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΣΜΟΥΝΤΑΣ ΑΥΛΟΥΣ ΔΕ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΤΟΥΣ ΕΞΗΡΗΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΕΧΟΝΤΑΣ..." (5:14)
Συνεπώς, ο Ιάμβλιχος διαχωρίζει τους λεγόμενους θεούς σε: α) υλικούς που περιέχουν ύλη στους εαυτούς τους και β) άυλους που είναι διαχωρισμένοι από την ύλη και υπερέχουν.
Οι υλικοί θεοί να επεξηγήσω πως κατά κάποιο τρόπο είναι και τα παντοειδή πνεύματα της φύσης.

Ο Μεσαιωνικός αποκρυφισμός λ.χ ονόμασε τα πνεύματα της γης δαίμονες, τα πνεύματα του αέρα συλφίδες, τα πνεύματα του νερού νηρηίδες και τα πνεύματα του αιθέρα σαλαμάνδρες. Είναι αυτά που ο σοφός λαός τα αποκαλεί νύμφες, σάτυρους, κ.λπ.
Τα πρώτα ορίζουν μια ποικιλία, τα δεύτερα μια ολόκληρη τάξη.
Υλοποιημένα πρέπει να αναφέρουμε ότι μπορούν να γίνουν ορατά. Ο μύστης λοιπόν γνωρίζει να τα χρησιμοποιεί όταν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος...
Ωστόσο, άλλο πράγμα είναι αυτό και άλλο είναι να γίνεται παράβαση των νόμων της εξέλιξης με σκόπο π.χ  να επιμηκυνθεί η διαμονή στον αστρικό κόσμο μέσω των μαγικών τεχνών...
Όλα τα πνεύματα της φύσης από τα ανώτερα έως τις λεγεώνες; των τεχνητών στοιχειακών(σκεπτομορφές), εργάζονται για το μεγάλο σκοπό που έχουν να εκτελέσουν...
 Σχετικά με το θεσμό των θυσιών ο Ιάμβλιχος μας αποκαλύπτει ακόμη ότι: "... KATA ΔΕ THN ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΤΕΧΝΗΝ ΑΡΧΕΣΘΑΙ ΧΡΗ ΤΩΝ ΙΕΡΟΥΡΓΙΩΝ ΑΠΟ ΤΩΝ ΥΛΑΙΩΝ ΟΥ ΓΑΡ ΑΝ ΑΛΛΩΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΥΛΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΓΕΝΟΙΤΟ Η ΑΝΑΒΑΣΙΣ..." (Ό.π)
Δηλαδή: Κατά την ιερατική τέχνη είναι υποχρεωτικό να αρχίζουμε τις ιερουργίες από του υλικούς θεούς, διότι η ανάβασις  στους άυλους δεν μπορεί να γίνει αλλιώς.

Ας συλλογιστούμε τώρα την αμάθεια των νεοελλήνων, που χωρίς να έχουν καμία επαφή με τα κείμενα αυτά, έχουν δαιμονοποιήσει τα πάντα. Ενώ εδώ υπάρχει γνώση υψηλή και επιστήμη άγνωστη σε μας. 

Δημοσίευση σχολίου

Blogger