Γράφει ο Νικ. Αλ. Αργυρίου

Ειλικρινά νιώθω απερίγραπτο δέος για την Αρχαία Ελληνική Κοσμο-θέαση. Οι προγονοί μας ήταν πρωτοπόροι στην Δημιουργία Νοητικών Κατασκευασμάτων για να αποδίδουν τους Συμπαντικούς Νόμους.

Σήμερα, εμείς σαν τους ζητιάνους ψάχνουμε να βρούμε την κρυπτογραφημένη Σοφία τους μέσα από τα ονόματα των θεών τους!

Σε τέτοιες περιπτώσεις μου έρχεται στο μυαλό ο παρακάτω στίχος του φίλου μου, του καλλιτέχνη Ν. Καλογερόπουλου, για να μας δείξει την άπιαστη Σοφία των προγόνων μας:

"... Μικρή κι απέραντη ψυχή μου πως να σωπάσεις και τι να πεις;"


Προσωπικά τα τελευταία 15 χρόνια πέρασα μέσα από μια βαθιά αναζήτηση για την Αρχαία Ελληνική φιλοσοφία και ανακάλυψα ψήγματα κάποιας "σχετικής αλήθειας" .

Αξίζει να σταθώ στον σοφό Ηράκλειτο που δίδασκε ότι:

 "... Τα πάντα είναι φθαρτά και μεταβλητά εκτός από το Νόμο της μεταβολής..."

Αυτή η 'ροή των γεγονότων' συνάδει πως τα πάντα στον υλικό κόσμο κινούνται και εξελίσσονται, γιατί τίποτα δεν μένει αμετάβλητο.

Παρελθόν, παρών και μέλλον σαν όμοιες σφαίρες κινούνται ταυτόχρονα και, απορρέουν μέσα από μια σχέση συνείδησης που αποτελεί μέρους του συνόλου. Για να συμβεί ένα γεγονός πρέπει να υπάρχει σχέση και εξάρτηση με άλλους παράγοντες. Ωστόσο ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τέτοιου είδους καταστάσεις είναι αποτέλεσμα της συνείδησης με το σύμπαν.

Όλο αυτό το Συμπαντικό οικοδόμημα έχει άμεση σχέση με την αληθινή φύση των πραγμάτων και, ιδού η  λέξη στα σανσκριτικά, που προσδιορίζει αυτόν βασικό Συμπαντικό Νόμο: Pratitya samutpada. Η μετάφραση αυτής της λέξεως είναι: αλληλεξάρτηση, που σημαίνει : "υπάρχουν γιατί αναδύθηκαν ταυτοχρόνως". Κρατείστε το αυτό στο μυαλό σας θα χρειαστεί στην συνέχεια.


Στην ουσία τίποτα δεν υπάρχει από μόνο του και τίποτα δεν υπάρχει που να είναι ταυτόχρονα αίτιο της ύπαρξής του.

Για να παρουσιαστεί κάτι πρέπει να συνδέεται με κάτι, να συνυπάρχει με κάτι με μια σχέση αλληλεξάρτησης, ώστε να αλληλεπιδρά και να μεταβάλλεται συνεχώς.

Κατά την γνώμη του Ηράκλειτου όλα τα όντα κινούνται και τίποτα δεν μένει στάσιμο, η αιτία και η διευθύνουσα αρχή είναι εκείνο που τα ωθεί. Επομένως, αυτό είναι σωστό να ονομάζεται Ωσία (Ώσις, Ώθησις). Δηλαδή, την ουσία της σοφίας την Εστία, την παγκόσμια ουσία όλων των πραγμάτων. Για το λόγο αυτό παλαιότερα την Εστία την ονόμαζαν  "Εσσία" και "Ωσία"Με τον τρόπο αυτό ο Ηράκλειτος μας δείχνει το δρόμο των άστρων.

Οι αρχαίοι Έλληνες λένε ότι τα ονόματα έδωσαν κάποιοι σοφοί, που ήταν διορατικοί και αστρονόμοι. Διότι η ονοματοδοσία ήτο έργο σπουδαίο μιας και με τα ονόματα κρυπτογραφούσαν μυστικά. 
 Οι αστρονόμοι αυτοί ήτο διορατικοί, επομένως μιλούσαν για τον αόρατο κόσμο και το κόσμο των άστρων. 

Αυτές οι πληροφορίες εδώ προέρχονται από το έργο του Πλάτωνα: "Κρατύλος", είναι σημαντικό να μελετήσετε το εν λόγω έργο, αλλά με επιμονή για να το κατανοήσετε εις βάθος.

Ωστόσο, στο σημείο αυτό λοιπόν τίθεται το ερώτημα ποια η διευθύνουσα αρχή που ωθεί τα όντα;

Αυτή λοιπόν  η διευθύνουσα αρχή που ωθεί τα πάντα είναι ο Δημιουργός της ταυτόχρονης κίνησης. Αυτός ο θεός κατά τους αρχαίους Έλληνες επιστατεί στην αρμονία κινώντας όλα μαζί συγχρόνως (Ομο-πολών) και σε θεούς και σε θνητούς. Τι σημαίνει η  ταυτόχρονη περιστροφή των Ομο-πολών (ομού- πολείται) με κάποια αρμονία. Όπως στις λέξεις ακόλουθος και άκοιτις, όσον αφορά την μουσική και την αρμονία, το άλφα σημαίνει συχνά το μαζί (ομού). Αλλά εδώ σημαίνει την ταυτόχρονη περιστροφή (ομού πόλησιν) είναι αυτό που στον ουρανό καλούμε περιόδους (πόλους).
Ο Ομοπολών , δηλαδή ο Απόλλων διευθύνει αυτήν την Συμπαντική αρμονία του ουρανίου άσματος.
 (Περισσότερα, βλ. στο βιβλίο μου : "Κλειδί Αλλαγών", σ. 117-118, Αθήνα, 2017)

Ο Απόλλων σαν δημιουργός της ταυτόχρονης κίνησης είναι ο  "Ομο-πολών" και, ενώ το αρχικό του όνομα είναι αυτό, Έλληνες Σοφοί το μετατρέπουν μυστικιστικά σε Απόλλων.
 Το "ΟΜΟ" μετατρέπεται σε "Α" συν την προσθήκη ενός ακόμη γράμματος του "Λ" γίνεται Απόλλων!!!!

Ο θεός αυτός είναι το "Α" και το "Ω" του κόσμου γιατί κινεί τα πράγματα μέσω της Συμπαντικής Αγάπης!

Όμως συνεχίζω αυτή την ανάλυση με στόχο να κολυμπήσουμε βαθύτερα νερά για Δήλιους θαλασσοπόρους.

Αλλά ας δούμε τώρα παρακάτω ένα σημαντικό απόσπασμα πάνω σε όλα τούτα από το ανέκδοτο ακόμη βιβλίο μου, "Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΚΥΝΗΓΟΣ" 

‘…. Επικεντρώθηκε στην Συμπαντική έννοια της αγάπης, στέλνοντας κύματα αγάπης προς κάθε κατεύθυνση. Ζητούσε από το Θεό συγχώρεση για κάθε αδικία που διέπραξε άθελά του.

Ενώ μέσα του επαναλάμβανε συνεχώς : " Αγαπώ όσους αδίκησα, όσους με αδίκησαν κι όσους μου έδωσαν απλόχερα την αγάπη τους".

Σταδιακά αποκόπηκε με οποιαδήποτε σκέψη κι άρχισε να ταξιδεύει στο αστρικό επίπεδο...

Περνούσαν εμπρός του διάφορα οράματα από το "θέατρο σκιών" της χθόνιας χοάνης, όπου πρωταγωνιστούσαν οι κατεστημένες ασπρόμαυρες μαριονέτες.

Ξαφνικά, άνοιξε μια Ιόχρουν ενεργειακή Πύλη σαν ένα ελικοειδής τούνελ  και,  μια αόρατη δύναμη τον τράβηξε κι άρχισε να τον οδηγεί σ' ένα Πνευματικό Σύμπαν.

Φθάνοντας στο τέλος του τούνελ κοίταξε ψηλά τον Ιόχρουν ορίζοντα.

 " Εκεί πάνω στο συννεφιασμένο κόκκινο ουρανό  κάτι σχηματίζεται μέσα σε Λευκό Φωτεινό περίγραμμα.... 
Εκεί στο ψηλά στο Κενό άρχιζε να εμφανίζεται ένα  ανδρικό πρόσωπο ", σκέφτηκε.


Αμέσως σκέφτεται ότι αυτή είναι η μορφή του Απόλλωνα. 


Έκπληκτος αναγνωρίζει το πρόσωπο του Φοίβου. 

Τότε αστραπιαία η μορφή παίρνει ζωντανή υπόσταση και ο Απόλλωνας ίπτανται με την ολόχρυση μακριά του κόμη στον αιθέρα με καθοδική πορεία . Φοράει μια απλή μωβ στολή και, μια  πορφυρή χλαίνη που ανεμίζει στον ορίζοντα ....’


Παραπάνω γίνεται μια λογοτεχνική περιγραφή του λεπτεπίλεκτου σημείου της αλληλεξάρτησης, αλλά και της εξάρτησης ανάμεσα στη "βάση προσδιορισμού" και στον "προσδιορισμό" ενός φαινομένου.
Με κάποιο τρόπο περιγράφεται ένα φαινόμενο η βάση του φαινομένου είναι ο τόπος, η μορφή, η διάσταση, τα χρώματα, αλλά και κάθε άλλο εμφανές χαρακτηριστικό. Ο προσδιορισμός του φαινομένου έχει καθαρά ονομαστική διάσταση, διότι είναι ένα νοητικό κατασκεύασμα που αποδίδει κάποια πραγματικότητα στο φαινόμενο.

Δηλαδή, στην καθημερινότητα όταν βλέπουμε ένα αντικείμενο μπροστά, αυτό έχει μια ονομασία, όμως παρόλο που το αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας, αν δοκιμάσουμε να αναλύσουμε την ενέργεια που το διέπει ή τα πολλαπλά αίτια και τις συνθήκες που απορρέουν από αυτό, αδυνατούμε να του αποδώσουμε μια αυτόνομη ταυτότητα. Το αντικείμενο λοιπόν υπάρχει, αλλά δεν είναι ο τρόπος της ύπαρξής του είναι καθαρά ονομαστικός ή συμβατικός.

Έτσι και στο προηγούμενο απόσπασμα καταγράφουμε μια εμπειρία, ένα φαινόμενο. Δεν μπορούμε να πούμε σ' αυτόν που το βίωσε ότι το φαινόμενο δεν υπάρχει, αλλά δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι αποτελεί κάποια πραγματικότητα.
Το φαινόμενο υφίσταται αλλά ο τρόπος της ύπαρξής του είναι καθαρά ονομαστικός ή συμβατικός.

Ως εκ τούτου, η  "βάση προσδιορισμού", προσδιορίζεται στο φαινόμενο με την κενότητα του συννεφιασμένου κόκκινου ουρανού, με το σχηματισμό προσώπου σε Λευκό Φωτεινό περίγραμμα κλ.π.  
Ειδικά να επισημάνουμε ότι η κενότητα σε τέτοια πνευματικά πεδία, σημαίνει όχι απουσία, αλλά απόλυτη παρουσία...

Ο "προσδιορισμός" όταν γίνεται ονομαστικός, τότε  γίνεται η εμφάνιση του προσώπου, που δηλώνει καθαρά  τον Νόμο της αλληλεξάρτηση. Έτσι η μορφή παίρνει ζωντανή υπόσταση ως Απόλλωνας, που ίπτανται με την ολόχρυση μακριά του κόμη στον αιθέρα. Στην συγκεκριμένη περιγραφή υπάρχει μια ροή γεγονότων, όπως ο εξαγνισμός της συγχώρεσης, η συναισθηματική Αγάπη, δηλαδή γίνεται εκπομπή κυμάτων Αγάπης για να φθάσουμε να βιώσουμε το φαινόμενο του περάσματος από το  ελικοειδής τούνελ  μέχρι την εμφάνιση.... !!

Αυτές οι νοητικές σκεπτομορφές υπάρχουν και επιδρούν σύμφωνα με την αιτιότητα και μπορούν να φέρουν θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα.

Σημασία έχει ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε όλα αυτά που διέπουν οι αμοιβαίες σχέσεις αιτιότητας.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΚΑΤΩ
loading...

Δημοσίευση σχολίου

Blogger