Ο νέος τρόπος υπολογισμού με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ για τη νέα εμπορική πολιτική αυξάνει τα διόδια από 0,03 σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα (αύξηση 66%).



Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές διοδίων θα γίνουν στην Εγνατία Οδό και συγκεκριμένα στα Μάλγαρα, ενώ μικρότερες σε άλλους δρόμους (δείτε αναλυτικά τις τιμές ανά σταθμό). 

Οι αυξήσεις στην Εγνατία θα φθάσουν ακόμη και το 150%! 

Σε γενικές γραμμές στην Εγνατία οι τιμές των διοδίων θα αυξηθούν από 3 στα 5 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ στα Μάλγαρα η αύξηση θα φθάσει τα 150%, καθώς οι οδηγοί αυτοκινήτων θα πληρώνουν 3 ευρώ, από 1,20 ευρώ που πληρώνουν σήμερα. 


Στον αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, οι οδηγοί των ΙΧ θα πληρώνουν 10 λεπτά περισσότερα στα μετωπικά διόδια Πελασγίας. 

Στην Ολυμπία Οδό, στον Ελαιώνα το αντίτιμο θα διαμορφωθεί στα 3 ευρώ και 30 λεπτά, από 3 ευρώ και 20 λεπτά που είναι τώρα και στον σταθμό του Ρίου η χρέωση θα ανέλθει σε 2 ευρώ και 30 λεπτά από 2 ευρώ και 20 λεπτά. 

Στον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Σπάρτη, το αντίτιμο στους μετωπικούς σταθμούς διοδίων Σπαθοβούνι, Νεστάνη και Γέφυρα Μάναρη, θα αυξηθούν κατά 5 λεπτά.

Τέλος και οι απαλλαγές 

Εκτός από τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, η ΚΥΑ προβλέπει πως από 1η Ιανουαρίου 2019 καταργείται κάθε απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων, με την εξαίρεση των ανέργων οι οποίοι θα διέρχονται δωρεάν, όταν δείχνουν την κάρτα ανεργίας. Οπως αναφέρει «Κάθε απαλλαγή ή εξαίρεση καταβολής διοδίων τελών στην Εγνατία Οδό και στους καθέτους άξονες αυτής, πλην των αναφερομένων στην παράγραφο 1 καταργείται και παύει να ισχύει από την 01-01-2019.»

Εξαιρούνται τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά κυριότητα σε ανέργους και χρησιμοποιούνται από αυτούς. Οι άνεργοι θα πρέπει να επιδεικνύουν την κάρτα ανεργίας, η οποία θα πρέπει να βρίσκεται σε ισχύ κατά τη διέλευση από τον σταθμό διοδίων.

Με τις υπογραφές Σπίρτζη και Τσακαλώτου 

Στην ΚΥΑ, που υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, εκτός της αύξησης του κόστους των διοδίων επί της Εγνατίας προβλέπεται η δημιουργία 43 συνολικά πλευρικών διοδίων.

Το ύψος των χρεώσεων 

Για το ύψος των διοδίων, στην απόφαση αναφέρεται ότι:

για τον σταθμό Παμβώτιδα, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ σήμερα)
για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), 
για τη Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, 
για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), 
στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), 
στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ σε 0,69 ευρώ, 
στην Ανάληψη για 58,8 χλμ σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), 
στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, 
στη Μουσθένη με μήκος χρέωσης 54,3 χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), 
στην Καβάλα με 47,2 χλμ. 2,36 ευρώ, 
στον Ίασμο για 46,2 χλμ. η χρέωση διαμορφώνεται σε 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), 
στη Μέστη με 55,7 χλμ. σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ. σε 2,02 ευρώ.
Για τον σταθμό διοδίων της Τύριας στο οδικό τμήμα Νεοχωρίου-Σελλών-Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων), διαμορφώνοντας την τιμή του διοδίου σε 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ (67%)
στους κάθετους άξονες στην Ιεροπηγή, το μήκος χρέωσης καθορίζεται σε 47,2 χλμ. με χρέωση 2,36 ευρώ (από 2,10 ευρώ), 
στους Ευζώνους για 60 χλμ. με κόστος 3 ευρώ (από 1,80 ευρώ), 
στον Προμαχώνα για 48 χλμ. με χρέωση 2,4 ευρώ (από 2,40 ευρώ)
στο Στρυμονικό για 47,5 χλμ. με κόστος 2,37 ευρώ.





Πηγή: iefimerida.gr

Δημοσίευση σχολίου

Blogger