Eκατοντάδες πλοία- “φαντάσματα”, που προσεγγίζουν ύποπτα τις φλεγόμενες ζώνες της ανατολικής Μεσογείου, σε Λιβύη και Συρία, και γίνονται “αόρατα” κλείνοντας τις συσκευές εντοπισμού τους από το παγκόσμιο σύστημα γεωγραφικού προσδιορισμού, του γνωστού GPS, μόλις μπουν στα ευρωπαϊκά ύδατα, ελληνικά και ιταλικά, έχουν σημάνει συναγερμό στις Αρχές της Γηραιάς.

Η ιστορία τρόμου με πολλαπλές ανησυχητικές διαστάσεις εμπλέκει και την Κρήτη, καθώς κάποια από τα πλοία αυτά έχουν προσεγγίσει τις ακτές της νότιας Κρήτης στη Μεσαρά, προερχόμενα από τη Λιβύη, κάνοντας εξαιρετικά ύποπτες στάσεις, με τους φόβους να στρέφονται σε διακίνηση όχι μόνο ανθρώπινων ψυχών, αλλά μέσω αυτών “αόρατων” τρομοκρατών, καθώς επίσης όπλων και ναρκωτικών.
Την υπόθεση, η οποία μυρίζει και… μπαρούτι τρομοκρατίας, αποκαλύπτει έρευνα των “Τάιμς” του Λονδίνου, η οποία αναφέρει ότι τα στοιχεία προέρχονται από την ισραηλινή εταιρεία ανάλυσης θαλάσσιων δεδομένων Windward. Βάσει αυτών, συνολικά 2.850 πλοία έσβησαν το στίγμα τους από το χάρτη πριν μπουν στα ευρωπαϊκά ύδατα τους πρώτους δύο μήνες του 2017. Σύμφωνα μάλιστα με τη Windward, τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο 40 τέτοια πλοία μπήκαν από τη Λιβύη, από περιοχές όπου έχει βάσεις το Ισλαμικό Κράτος, πλέοντας “αόρατα” και άρα ανενόχλητα στα ευρωπαϊκά νερά, μετά την απενεργοποίηση των συσκευών εντοπισμού τους, περνώντας φυσικά από την Κρήτη στη διαδρομή προς το Αιγαίο.
Η “Daily Mail” αναφέρεται συγκεκριμένα σε ένα ιταλικό πετρελαιοφόρο, το οποίο ταξίδευε προς την Ελλάδα από τη Λιβύη και μετατράπηκε σε “φάντασμα” απενεργοποιώντας το GPS του σε περιοχές όπου γίνεται παράνομη διακίνηση μεταναστών. Το εν λόγω πλοίο έκανε δύο ύποπτες στάσεις κοντά στο νησί μας και στη συνέχεια κοντά στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Ακόμη, άλλα 20 σκάφη σταμάτησαν τις εκπομπές τους κάνοντας επίσης ύποπτες στάσεις και μάλιστα για περισσότερες από έξι ώρες στα ύδατα του Λιβάνου ή της Συρίας, προτού φτάσουν στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτές οι πρακτικές φυσικά και δεν είναι τυχαίες και δημιουργούν μεγάλη ανησυχία, καθώς θα μπορούσαν να ερμηνευτούν ως εκμετάλλευση των τρωτών σημείων ασφάλειας στη θάλασσα από τρομοκράτες, ώστε να μεταφέρουν παράνομα ανθρώπους, όπλα, ναρκωτικά και ποιος ξέρει τι άλλο στην Ευρώπη.
Οι βρετανικές εφημερίδες αναφέρουν ότι 45 από αυτά τα πλοία κατέβασαν τους διακόπτες του GPS στις βρετανικές ακτές για πάνω από 24 ώρες, ενώ άλλα 50 μπήκαν στα βρετανικά χωρικά ύδατα χωρίς να διαθέτουν τα κατάλληλα έγγραφα. Μόνο για το 2015 οι εκτιμήσεις είναι πως οι διακινητές ανθρώπινων ψυχών στην ευρωπαϊκή ήπειρο κατάφεραν να πλουτίσουν με ποσά που αντιστοιχούν σε 4,7 έως 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ.
Είναι παράνομο να απενεργοποιούν το GPS
Σύμφωνα με την “Daily Mail”, τα πλοία διαθέτουν το σύστημα αυτόματης ταυτοποίησης – Automatic Identification System (AIS) – το οποίο οφείλουν να ενεργοποιήσουν μόλις σηκώσουν άγκυρα και βγουν από κάποιο λιμάνι. Η μόνη περίπτωση που δικαιολογούνται να το απενεργοποιήσουν είναι αν ο καπετάνιος εκτιμήσει ότι υπάρχει ένας επικείμενος κίνδυνος, όπως για παράδειγμα πειρατές. 

Αν ο καπετάνιος κατεβάσει το διακόπτη του GPS, οφείλει να το καταγράψει στο ημερολόγιο του πλοίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι, αν απενεργοποιηθεί το AIS, το πλοίο “εξαφανίζεται” από το χάρτη και η προσπάθεια εντοπισμού του χαρακτηρίζεται ως την απόπειρα να βρει κάποιος… βελόνα στα άχυρα.

Πηγή
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΚΑΤΩ
loading...

Δημοσίευση σχολίου

Blogger