Τραγική κατάληξη είχε τελικά η πτήση του δικινητήριου Diamond DA42, με δύο επιβαίνοντες, το οποίο χάθηκε στις 19.00 το βράδυ της Τετάρτης από τα ραντάρ του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Λευκωσίας, ενώ βρισκόταν γύρω στα 80 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Λάρνακας.

Εντοπίστηκαν γύρω στις 11 το πρωί οι σοροί, όπως δήλωσε ο Υπουργός Άμυνας γύρω στο μεσημέρι. Πρόκειται για τον Κύπριο Αυγουστίνο Αυγουστή, 54 χρόνων, πατέρα τριών παιδιών (δύο ανήλικα και ενός ενήλικα) και το Λιβάνιο Τζιορτζ Οπέκι, 54 χρόνων, πατέρα δύο ανήλικων παιδιών που βρίσκονται στο Λίβανο

Ο Υπουργός Άμυνας, Χριστόφορος Φωκαίδης, σύμφωνα με το sigmalive.gr,δήλωσε ότι τα συντρίμια, που εντόπισε χθες το βράδυ ελληνικό εμπορικό δεξαμενόπλοιο στη θαλάσσια περιοχή, σε απόσταση 45 ναυτικά μίλια από τη Λάρνακα, ανασύρθηκαν και επιβεβαιώθηκε ότι ανήκουν στο εκπαιδευτικό αεροσκάφος.

Ο Υπουργός Άμυνας, Χριστόφορος Φωκαΐδης, επιβεβαίωσε τον εντοπισμό των σορών των 2 επιβαινόντων του μικρού αεροσκάφους Diamond A42

Βρέθηκαν οι σοροί – Βίντεο με την πορεία του αεροσκάφους

Λευκωσία: Το πολεμικό πλοίο της Βραζιλίας F CONSTITUICAO, που συμμετείχε από τις 11.00 χθες το βράδυ στις προσπάθειες εντοπισμού και περισυλλογής των συντριμμιών του αεροσκάφους τύπου Diamond DA-42, με πιλότο τον Αυγουστίνο Αυγουστή και ένα Ελληνο-Λιβανέζο, με προορισμό το αεροδρόμιο της Βηρυτού, αναμένεται το μεσημέρι στο Λιμάνι Λεμεσού προς το οποίο πλέει μεταφέροντας τα συντρίμμια του αεροπλάνου που είχαν περισυλλέγει.

Μία περίπου ώρα αργότερα, αναμένεται στη Λεμεσό και το γερμανικό πολεμικό F260, το οποίο μεταφέρει και τις σωρούς των δύο προσώπων που μετέβαιναν στο αεροπλάνο.

Τόσο το γερμανικό, όσο και το βραζιλιάνικο πολεμικό, σε απόσταση περίπου 30 χλμ από την Λεμεσό, πέρασαν το δεύτερο μπροστά και το πρώτο πίσω από του τουρκικό Μπαρπαρός και σε μικρή απόσταση από αυτό.

Καθυστέρηση στις αντιδράσεις

Ενημερώθηκαν αμέσως –στις 7.07 – το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης και οι αρχές του Ισραήλ με βάση συμφωνημένο πρωτόκολλο, που εξέφρασαν ετοιμότητα να αποστείλουν αμέσως πτητικά μέσα για έρευνα.

Όπως επίσης έγραψε σήμερα ο «Φιλελεύθερος», αντί να σταλεί αμέσως ελικόπτερο από την Λάρνακα, απογειώθηκε ελικόπτερο από το αεροδρόμιο Πάφου, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει σχεδόν μία ώρα η άφιξη πτητικού μέσου στην περιοχή.

Επίσης, ενώ οι Ισραηλινοί ήταν έτοιμοι να φτάσουν στο σημείο σε 10 λεπτά, πέρασε χρόνος μέχρι να τους ζητηθεί επέμβαση, ενώ ήδη είχαν εκφράσει ετοιμότητα και ήταν σε κατάσταση αναμονής.

Ερωτηματικά τίθενται για τις αντιδράσεις, ως προς την καθυστέρηση να δοθεί πράσινο φως στους Ισραηλινούς για να απογειωθούν, αλλά και για το γιατί δεν σηκώθηκε ελικόπτερο από την Λάρνακα.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο λόγος είναι ότι και τα δύο ελικόπτερα που βρίσκονται στο αεροδρόμιο Λάρνακας, βρίσκονταν –ταυτόχρονα – σε συντήρηση και δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν.

Ακόμα, προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι, ενώ το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης που είχε την πληρέστερη εικόνα της κατάστασης βρίσκεται στην Λάρνακα, ο ένας Υπουργός – ο Υπουργός Αμυνας πήγε αμέσως στο Αεροδρόμιο Πάφου και ο Υπουργός Συγκοινωνιών στο Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας στη Λευκωσία για να παρακολουθούν την κατάσταση και να λαμβάνουν πολιτικές αποφάσεις.

Πολύ έμπειρος επαγγελματίας πιλότος

Ο Αυγουστίνος Αυγουστή, είναι από ένας πολύ έμπειρος πιλότος, που εκπαίδευσε σε δεκάδες κύπριους πιλότους για να αποκτήσουν άδεια χειριστή μικρών αεροσκαφών. Ο ίδιος είχε πολλές χιλιάδες ώρες πτήσεων, ενώ κατείχε και άδεια χειριστή μεγάλων επιβατηγών αεροπλάνων.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις χειριστών που ξέρουν τον συγκεκριμένο τύπο αεροπλάνου, πρόκειται για ιδιαίτερα ελαφρύ σκάφος, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, αλλά και με δύο κινητήρες όχι ιδιαίτερα μεγάλης ισχύος αφού δεν απαιτούνταν. Αυτό σημαίνει ότι δεν παρέχεται μεγάλη ευελιξία και χρόνος χειρισμού, αν χαθεί ξαφνικά ο ένας εκ των δύο κινητήρων.

Το ιστορικό και η διαδρομή της πτήσης

Στις 6.30 ακριβώς απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Πάφου το αεροσκάφος με αριθμό νηολογίου 5B-CLI, τύπου Diamond DA-42 Twin Star, με πιλότο τον Αυγουστίνο Αυγουστή, με προορισμό το αεροδρόμιο της Βηρυτού. Επιβάτης ήταν ελληνολιβανέζος επιχειρηματίας, ο οποίος είχε συχνές σχέσεις με την σχολή του Αυγουστίνου και για το λόγο αυτό μάλιστα, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας του είχε εκδώσει πάσο για πρόσβαση στο αεροδρόμιο Πάφου.

Όπως φαίνεται και από το βίντεο με το στίγμα του δικινητήριου αεροσκάφους, αυτό πέταξε ανοικτά του Ακρωτηρίου ανεβαίνοντας σε ύψος 9.200 ποδών. Ενώ επιτάχυνε από την ταχύτητα 100 κόμβων περίπου στους 135 κόμβους, έχασε ύψος 300 ποδών περίπου και έκανε ένα κύκλο, μετά τον οποίο συνέχισε κανονικά την πορεία του σε ύψος 9.000 ποδών και συνέχισε με ταχύτητα 92 κόμβων αυξάνοντας σταδιακά και πάλι στους 135 κόμβους. Στα ανοικτά της Λάρνακας – σε απόσταση περίπου 45 ν. μιλίων από την ακτή, άλλαξε πορεία με κατεύθυνση την Λάρνακα, αλλά και πάλι επανήλθε στην κανονική πορεία για να συνεχίσει προς Βηρυτό.

Η εικόνα που αναπαράγεται από τα πραγματικά στοιχεία του σήματος ADS-B συμπίπτει και με τις πληροφορίες που δημοσίευσε σήμερα ο «Φιλελεύθερος», ότι το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, επικοινώνησε με τον πιλότο, ζητώντας να ενημερωθεί αν υπάρχει πρόβλημα σε σχέση με την αλλαγή πορείας – η ώρα ήταν μεταξύ 7.00 – 7.05 – με τον πιλότο να απαντά ότι ήταν «μικρό πρόβλημα» που αντιμετωπίζεται. Ένα λεπτό αργότερα, το αεροσκάφος χάθηκε από το ραντάρ – το τελευταίο του στίγμα ήταν στα 6.000 πόδια ύψος, γεγονός που δείχνει ότι έχασε ύψος 3.000 ποδών (1000 μέτρων περίπου) σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Να σημειωθεί ότι στην περιοχή του Ακρωτηρίου,σύμφωνα με το phillenews.gr, σε απόσταση περίπου 5 χλμ και σε ύψος 11.000 ποδών, πετούσε μεγάλο κατασκοπευτικό αεροσκάφος των ΗΠΑ, το RRR2307 (Airbus A-330-200), ενώ την ώρα που χάθηκε το σήμα από τα ραντάρ, στη περιοχή Πάφου πετούσε σε δοκιμαστικές πτήσεις σε ύψος 40.000 ποδών το Ισραηλινό αεροσκάφος IAI 1125 Astra, το οποίο προθυμοποιήθηκε να συμβάλει στην έρευνα και έσπευσε σε μερικά λεπτά στη περιοχή πετώντας σε ύψος 20.000 ποδών, χωρίς όμως να εντοπίσει – λόγω ύψους και σκότους – οτιδήποτε.

ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

Blogger