Με αφορμή την παγκόσμια τάση μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των υπερωκεάνιων ένας Νορβηγός μηχανικός σχεδίασε ένα φορτηγό πλοίο που τροφοδοτείται από άνεμο και φυσικό αέριο, με την ονομασία VindskipTM.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του σχεδιασμού που εισήγαγε ο κ Terje Lade, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Lade AS, είναι ότι το κύτος του φορτηγού χρησιμεύει ως ένα ιστίο.
Σε ανοικτή θάλασσα, το φορτηγό πλοίο VindskipTM θα επωφελείται από το δωρεάν προσφερόμενο φύσημα του ανέμου που το καθιστά πολύ ενεργειακά αποδοτικό. Για τα σημεία που πνέουν χαμηλής έντασης άνεμοι, προκειμένου να οδηγείται το πλοίο στην ανοικτή θάλασσα, διατηρώντας, ταυτόχρονα, μια σταθερή ταχύτητα, είναι εξοπλισμένο με μια φιλική προς το περιβάλλον και οικονομικά αποδοτική μηχανή προώσεως, που λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Με το συνδυασμό του ανέμου και του LNG ως εναλλακτικού καυσίμου σε σχέση με το βαρύ μαζούτ, η κατανάλωση καυσίμων εκτιμάται ότι θα πέσει στο 60% ενός συνηθισμένου πλοίου.
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθεί κατά 80%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της νορβηγικής εταιρείας.
Για να υπολογίσουν τη βέλτιστη θαλάσσια διαδρομή, ερευνητές από το Κέντρο Ναυτιλικών Δεδομένων και Υπηρεσιών της εταιρείας Fraunhofer (CML) , έχουν αναπτύξει ένα προσαρμοσμένο μέσο δρομολόγησης βάση καιρού για το VindskipTM.
Λαμβάνοντας υπόψη τα μετεωρολογικά δεδομένα το λογισμικό του νέου τύπου πλοίου χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο πλοήγησης για να υπολογίσει μια διαδρομή με τη βέλτιστη γωνία προς τον άνεμο ώστε να μεγιστοποιηθούν οι συνέπειες του σχεδιασμού.
“Με τη μέθοδο μας δρομολόγησης βάση καιρού η καλύτερη διαδρομή μπορεί να υπολογιστεί ώστε να καταναλωθεί όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο. Ως εκ τούτου μειώνονται τα κόστη. Έτσι κι αλλιώς, τα έξοδα καυσίμων αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού κόστους στη ναυτιλιακή βιομηχανία”, αναφέρει η Laura Walther, ερευνήτρια στο CML στο Αμβούργο.
Για τους πιο περίπλοκους υπολογισμούς, η ερευνήτρια και η ομάδα της χρησιμοποιούν ένα σύνολο παραμέτρων, όπως αεροδυναμικά και υδροδυναμικά δεδομένα, την πρόγνωση του καιρού από τις μετεωρολογικές υπηρεσίες, καθώς και την ταχύτητα του ανέμου και το ύψος των κυμάτων.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα το φορτηγό πλοίο να κινείται με ταχύτητες που φτάνουν τους 18-19 κόμβους, όσο γρήγορα, δηλαδή, κινείται κι ένα πλοίο με συμβατικό κινητήρα.
ΠΗΓΗ
Δημοσίευση σχολίου
Blogger Facebook