Είναι ο «Mr. Facebook», και θεωρείται δικαίως ένας από τους «άρχοντες» του τεχνολογικού κόσμου: Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ιδρυτής του Facebook, στο τελευταίο του Townhall Q&A στο κοινωνικό δίκτυο, αποκάλυψε το ενδιαφέρον για έναν νέο, φουτουριστικό τομέα, μετά από την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και τους δορυφόρους- αυτόν της τεχνολογικής «τηλεπάθειας».
Και μόνο η σκέψη παραπέμπει σε κάποια από τα πιο τρελά όνειρα της επιστημονικής φαντασίας- ένα «νοητικό Ίντερνετ- νοόσφαιρα», όπου όλη η ανθρωπότητα θα είναι συνδεδεμένη- με τους πιο απαισιόδοξους να φοβούνται την έλευση ενός «hive mind» που θα αποστερεί από τον άνθρωπο την ατομικότητά του.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, εάν το κοινωνικό δίκτυο κάποια στιγμή δουλέψει πάνω σε αυτή την τεχνολογία, τίθενται αμέτρητα ζητήματα, όπως η διαχείριση και προστασία των δεδομένων που θα προκύπτουν από τις υπηρεσίες πληροφοριών, τους διαφημιστές κ.α.
Ο Ζούκερμπεργκ αναφέρθηκε εκτενώς και στα σχέδια της εταιρείας του πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη, σημειώνοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας του Facebook στον τομέα έχει να κάνει με την κατανόηση του νοήματος πίσω από αυτά που μοιράζονται οι χρήστες. Σκοπός, είπε, είναι η δημιουργία συστημάτων ΑΙ που θα είναι καλύτερα από τους ανθρώπους στις πρωταρχικές τους αισθήσεις (όραση, ακοή κλπ). Επίσης, ερωτηθείς για το πώς βλέπει το Facebook σε μια δεκαετία, απάντησε ότι «δουλεύουμε πάνω στην ΑΙ επειδή νομίζουμε ότι πιο έξυπνες υπηρεσίες θα σας είναι πολύ πιο χρήσιμες. Για παράδειγμα, εάν είχαμε υπολογιστές που θα μπορούσαν να κατανοήσουν το νόημα posts στο News Feed και να σας δείξουν περισσότερα πράγματα που σας ενδιαφέρουν, θα ήταν εκπληκτικό».
Όσον αφορά στην εικονική πραγματικότητα (Oculus VR) είπε ότι θεωρεί πως πρόκειται για την επόμενη μεγάλη πλατφόρμα επικοινωνίας μετά τα τηλέφωνα, εκτιμώντας πως στο μέλλον θα εξακολουθούμε να έχουμε μαζί μας τηλέφωνα, αλλά θα φοράμε και ειδικά γυαλιά που θα μας βοηθούν κατά τη διάρκεια της ημέρας και θα δίνουν τη δυνατότητα διαμοιρασμού εμπειριών.
Μεταξύ αυτών που του απευθύνθηκαν μέσω του Q&A ήταν και ο Στίβεν Χόκινγκ, ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ και η Αριάννα Χάφινγκτον, της Huffington Post, η οποία τον ρώτησε σχετικά με τον ρόλο του Facebook στον τομέα της ενημέρωσης.
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι αυτό δεν θα αντικαταστήσει την πιο εκτενή δουλειά, που αποτελεί αντικείμενο έρευνας.
ΠΗΓΗ
Δημοσίευση σχολίου
Blogger Facebook