Διαψεύδονται τα

σενάρια περί περί συζητήσεων για την εξαγορά της Μασούτης από την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν πηγές που πρόσκεινται στη διοίκηση της Μασούτης, διαψεύδοντας κατηγορηματικά τα περί συζητήσεων από τον ολλανδοβελγικό Όμιλο Ahold – Delhaize, ο οποίος έχει παρουσία στην Ελλάδα μέσω της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Πηγές της αγοράς υποστηρίζουν ότι οι φήμες για την εξαγορά αλυσίδων σουπερμάρκετ φουντώνουν αυτή την εποχή, όπου ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές για την νέα χρονιά.
«Τα σενάρια εξαγορών κορυφώνονται τον Οκτώβριο καθώς τότε ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις των αλυσίδων με τους προμηθευτές και καθορίζονται οι τιμές», υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές.
«Όπως μπορεί κανείς εύκολα να αντιληφθεί, όταν στο τραπέζι πέφτει το ενδεχόμενο υποτιθέμενης εξαγοράς, τότε η διαπραγματευτική ισχύ του αγοραστή είναι πολύ μεγαλύτερη», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Όμως και για την εξαγορασθείσα εταιρεία, όταν υπάρχει αυτή η φημολογία η στάση των προμηθευτών είναι ανάλογη, αναφέρουν.
Γνώστες της αγοράς τονίζουν ωστόσο ότι το σύνολο των στελεχών μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ βρίσκονται σε αναβρασμό.
Το επικείμενο deal εξαγοράς της Μαρινόπουλος από τον Σκλαβενίτη, έχει θέσει όλο τον κλάδο σε εγρήγορση, ο οποίος αναμέται να υποδεχτεί το 2017 με μπαράζ προσφορών και τιμών λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού.
Η μάχη αναμένεται να είναι σκληρή, σε μια αγορά που βαίνει συνεχώς μειούμενη. Είναι ενδεικτικό ότι το λιανεμπόριο τροφίμων στο διάστημα από το 2008 – 2015, καταγράφει απώλειες πάνω από 6 δισ. ευρώ ποσό που μεταφράζεται σε σωρευτική υποχώρηση της τάξεως του 25%, ενώ πτώση 2-4% αναμένεται για τη φετινή χρονιά.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat, η αγορά προβλέπεται να υποχωρήσει φέτος στα 18,7 δισ. ευρώ, καθώς κατά τη διάρκεια του έτους θα αποτυπωθούν πλήρως οι επιδράσεις από τις αυξήσεις του ΦΠΑ και τη γενικότερη αίσθηση αβεβαιότητας στην οικονομία.

Υποχώρησε 2% το λιανεμπόριο τροφίμων το 2015

Πτώση 2% σημείωσε η αξία της αγοράς του λιανικού εμπορίου τροφίμων σύμφωνα με τη μελέτη της IBHS ΑΕ, στην οποία εξετάζεται ο εγχώριος κλάδος των super market.
Αναλυτικότερα, όπως προκύπτει από τη μελέτη, «τους πρώτους έξι μήνες, οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 1,3%. Ακολούθως, η προκήρυξη του δημοψηφίσματος και η εφαρμογή των capital controls τον Ιούλιο προκάλεσαν μαζική προσέλευση καταναλωτών στα super market.
Έτσι, οι πωλήσεις, την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, κατέγραψαν απότομη άνοδο μεγαλύτερη του 30%, η οποία, όμως, αποδείχτηκε πρόσκαιρη, καθώς τις επόμενες εβδομάδες παρατηρήθηκε σημαντική υποχώρηση.
Ακολούθως, η αύξηση των ΦΠΑ σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες, στο πλαίσιο της συμφωνίας που επιτεύχθηκε μεταξύ της Ελλάδας και των εταίρων, η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών, καθώς και οι έκτακτες προμήθειες, στις οποίες προχώρησε μεγάλο μέρος του κοινού μετά την επιβολή των capital controls, οδήγησαν την αγορά τροφίμων σε εκτιμώμενη πτώση 5% κατά το δεύτερο εξάμηνο.
Παρά τις δυσμενείς συγκυρίες, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου εξακολουθούν να επενδύουν στην επέκταση των δικτύων τους, εξαγοράζοντας μικρότερες αλυσίδες, εντείνοντας, έτσι, τις τάσεις συγκέντρωσης. Η τακτική αυτή υποστηρίζεται και από τις τράπεζες, οι οποίες εμφανίζονται πρόθυμες να χρηματοδοτήσουν επιχειρηματικά σχήματα που θα εμφανίζουν πιο υγιή οικονομικά μεγέθη».
«Μετά, πάντως και τις τελευταίες εξελίξεις (συνεργασία Μαρινόπουλου και Σκλαβενίτη, εξαγορά της Βερόπουλος από τη Metro, εξαγορά των Makro Cash & Carry και Χαλκιαδάκης από τη Σκλαβενίτης, κ.λπ.)», σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, «οι πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες κατέχουν περίπου το 75% της αγοράς».

www.bankingnews.gr
ΠΑΤΗΣΤΕ ΚΑΤΩ....
loading...

Δημοσίευση σχολίου

Blogger