Μετά τις έντονες αντιδράσεις του Βατικανού για την νέα προκλητική καμπάνια της Benetton στην οποία ο Πάπας Βενέδικτος 16ος εμφανίζεται να φιλά στο στόμα τον ιμάμη του Καϊρου, η εταιρεία απέσυρε την επίμαχη αφίσα, αλλά κατόρθωσε να μιλούν όλοι γι' αυτή.

Για «σοβαρή έλλειψη σεβασμού προς τον Πάπα» έκανε λόγο το Βατικανό, ανακοινώνοντας σήμερα ότι θα προσφύγει στην δικαιοσύνη προκειμένου να σταματήσει την κυκλοφορία και τη μετάδοση της διαφήμισης της ιταλικής εταιρείας ρούχων Benetton που είναι αποτέλεσμα φωτομοντάζ κι απεικονίζει τον Πάπα Βενέδικτο 16ο, να φιλιέται στο στόμα με τον ιμάμη του Καϊρου.



Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Βατικανό κάλεσε τους δικηγόρους του στην Ιταλία και στον υπόλοιπο κόσμο «να λάβουν τα απαραίτητα νομικά μέτρα» ώστε να σταματήσει η χρήση της φωτογραφίας, ακόμη και στα μέσα ενημέρωσης.

Η καμπάνια «όχι μόνο προκαλεί ζημιά στην αξιοπρέπεια του Πάπα και της καθολικής εκκλησίας αλλά και στα αισθήματα των πιστών» αναφέρει η ανακοίνωση.

Χθες το βράδυ και μετά από την έντονη διαμαρτυρία του Βατικανού, η Benetton ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει τη διαφήμιση. 

'Όμως σήμερα το πρωί η αφίσα εξακολουθούσε να βρίσκεται στο παράθυρο ενός καταστήματος στην πλατεία της Φοντάνα ντι Τρέβι.

Η εταρεία ανακοίνωσε ότι σκοπός της καμπάνιας ήταν η καταπολέμηση της κουλτούρας του μίσους σε κάθε μορφή.

«Λυπούμαστε που η χρήση μιας εικόνας του Ποντίφικα και του ιμάμη προσέβαλε τις ευαισθησίες των πιστών κατά αυτόν τον τρόπο» αναφέρει η Benetton.


Μέρκελ, Σαρκοζί και Ομπάμα

Ο Πάπας ωστόσο δεν είναι η μόνη προσωπικότητα που πρωταγωνιστεί στην νέα καμπάνια της εταιρείας με τίτλο «Unhate» και θέμα την ανταλλαγή φιλιών μεταξύ πολιτικών που στην πραγματικότητα δεν τρέφουν τόσο θερμά αισθήματα ο ένας για τον άλλο.

Στο μενού περιλαμβάνονται φιλιά μεταξύ του Σαρκοζί και της Μέρκελ, του Ομπάμα με τον κινέζο προέδρο Χου Ζιντάο αλλά και τον πρόεδρο της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες, του ισραηλινού πρωθυπουργού Μπέντζαμιν Νετανιάχου με τον παλαιστίνιο πρόεδρο Μαχμουντ Αμπάς κ.α.

Τα φωτομοντάζ τα οποία πραγματοποίησε η Fabrica, το κέντρο επικοινωνιακών ερευνών της Benetton, φαίνεται πως ακολουθούν τα βήματα παλιότερης καμπάνιας της εταιρείας (1992) με την υπογραφή του Ολιβιέρο Τοσκάνι, όπου ένας παπάς εμφανιζόταν να φιλά μια καλόγρια.

Ωστόσο, όπως αναφέρει το περιοδικό Madame Figaro, ο Αλεσάντρο Μπένετον, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, απορρίπτει αυτή τη σύνδεση και υποστηρίζει ότι πηγή έμπνευσης αποτέλεσε ο «αδερφικός ασπασμός» του ηγέτη της σοβιετικής ένωσης Μπρέζνιεφ με τον ανατολικογερμανό ηγέτη Χόνεκερ το 1979.


«Η θεμελιώδης σχέση που συνδέει την Benetton με τους πελάτες της βασίζεται στο διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων... 

Στόχος δεν είναι να σοκάρουμε, αλλά αν είναι δυνατόν να είμαστε δημιουργικοί, εποικοδομητικοί και θετικοί» διαβεβαιώνει ο Αλεσάντρο Μπένετον, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το μήνυμα της διαφημιστικής εκστρατείας είναι περισσότερο μήνυμα συναδέλφωσης.

Η επίσημη παρουσίαση της καμπάνιας "UNHATE" έγινε στο Παρίσι από τον Αλεσάντρο Μπένετον.


newsonly

Δημοσίευση σχολίου

Blogger