Ο Ντάνιελ Αμπντίν, διευθυντής του Ισλαμικού Κέντρου Αλ Νουρ, αγόρασε το 2012 την εκκλησία Καπερναούμ στο Αμβούργο για να την μετατρέψει σταδιακά σε μουσουλμανικό τζαμί…

Η εκκλησία βρίσκεται στην εργατική συνοικία Χορν από το 1961.
Ο Αμπντίν δήλωσε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε έξω από την πρώην λουθηρανική εκκλησία: "Η εκκλησία ήταν το τελευταίο πράγμα που θα επιθυμούσαμε"

Όμως, όπως διαβάζουμε στην kathimerini.gr, αυτό ακριβώς αγόρασε, μία εκκλησία, όσο και αν αυτό δυσαρέστησε τους κατοίκους της ιστορικής πόλης, οι οποίοι θεωρούν ότι η μετατροπή του χριστιανικού ναού σε τζαμί συμβολίζει περισσότερο τον εξισλαμισμό της Γερμανίας.

Οπως τονίζει ο συνταξιούχος ιερέας, Ελγκε Αντολφσέν, πρόκειται για την «πρώτη ρωγμή στο φράγμα». Ταυτόχρονα, η τοπική οργάνωση του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος ζήτησε να σταματήσουν αμέσως οι εργασίες, ενώ κάποιος άλλος ιερωμένος πρότεινε την κατεδάφιση του μικρού ναού που είχε να χρησιμοποιηθεί από το 2002, κάτι που θα ήταν προτιμότερο από το να επιτραπεί η μετατροπή του σε τέμενος.

Οι εργασίες συνεχίζονται

Ομως η αλήθεια είναι ότι οι αρχικές αντιθέσεις στη μετατροπή σιγά σιγά χάθηκαν, και έτσι ακόμα και σήμερα οι οικοδομικές εργασίες εξακολουθούν. Οπως λέει ο Αμπντίν, οι πρώτες αντιδράσεις ήταν απλώς σαχλαμάρες. «Η εκκλησία ήταν κενή επί δέκα χρόνια, και κανείς δεν νοιάστηκε για αυτό. Οταν, όμως, μπήκαν στην εικόνα οι μουσουλμάνοι, αμέσως το θέμα απέκτησε ενδιαφέρον».

Η προσπάθεια του διευθυντή του ισλαμικού κέντρου να βρει έναν καινούργιο χώρο να το στεγάσει ξεκίνησε το 2004. Από την ίδρυση του κέντρου, το 1993, συγκεντρώνονται εκεί οι ευσεβείς μουσουλμάνοι της πόλης, οι οποίοι σήμερα ανέρχονται σε 2.000 και προέρχονται από 30 χώρες. Στο παρελθόν συγκεντρώνονταν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. «Οι άνθρωποι προσεύχονταν ανάμεσα στα σταθμευμένα αυτοκίνητα», εξηγεί ο Αμπντίν, κουνώντας το κεφάλι του.

Τα «τζαμιά της αυλής»

Ο Ραούφ Τσεϊλάν, καθηγητής Θρησκειολογικών Μελετών και Κοινωνιολογίας, στο πανεπιστήμιο του Οσναμπρυκ, διευκρινίζει ότι τέτοιου είδους πρόχειρες εγκαταστάσεις, γνωστά ως «τζαμιά της αυλής», άρχισαν να δημιουργούνται από τη στιγμή που μουσουλμάνοι μετανάστες άρχισαν να φτάνουν στη Δυτική Γερμανία κατά τη δεκαετία του 1960. «Τότε οι μουσουλμάνοι επιθυμούσαν διακαώς να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, και για αυτό δεν ενδιαφέρονταν να αγοράσουν μεγαλύτερα κτίρια. Σήμερα, η κατάσταση είναι διαφορετική. Ο κόσμος θέλει να παραμείνει στη Γερμανία, και γι’ αυτό τον λόγο θέλουν να κτίσουν και κανονικά τεμένη», τονίζει ο Τσεϊλάν.

Και ο ίδιος ο Αμπντίν παραδέχεται ότι «η καρδιά μου χτυπά χανσεατικά», αναφερόμενος στην περιοχή, που είναι το Αμβούργο, όπου έφτασε πριν από περίπου 30 χρόνια. Ταυτόχρονα, επισημαίνει ότι οι τοπικές κοινωνίες «οφείλουν να κατανοήσουν και τις ανάγκες των μουσουλμάνων αν θέλουν να μας αφομοιώσουν. Ομως θα θέλαμε να δούμε τις εκκλησίες πιο γεμάτες, γιατί δεν είναι στόχος μας ο εξισλαμισμός της Γερμανίας ή να καταλάβουμε τους ναούς», καταλήγει ο Αμπντίν, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι, κατά τη μετατροπή του ναού σε τέμενος, θα επιδειχθεί απόλυτος σεβασμός στην ιστορία του συγκεκριμένου κτιρίου.

Η Γερμανία των θρησκειών

Σήμερα στη Γερμανία ζουν περί τα τέσσερα εκατομμύρια μουσουλμάνοι, σύμφωνα με την Υπηρεσία Θρησκευτικών Μελετών και Πληροφοριών. Ωστόσο, βάσει κάποιων υπολογισμών, μόνο οι μισοί από αυτούς θα μπορούσαν να θεωρηθούν ευσεβείς, δηλαδή άτομα που συνηθίζουν να προσεύχονται, να επισκέπτονται τζαμί κ.ο.κ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι μουσουλμάνοι ανέρχονται στο 5% του πληθυσμού της Γερμανίας, ο οποίος σήμερα προσεγγίζει τα 81 εκατομμύρια. Αντιθέτως, οι χριστιανοί της Γερμανίας ανέρχονται σε 49 εκατομμύρια, δηλαδή στο 60% του γενικού πληθυσμού της χώρας. Η αλήθεια είναι ότι ο αριθμός των χριστιανών στη Γερμανία συρρικνώνεται από τη δεκαετία του 1990, ενώ αυτοί που δηλώνουν άθεοι ανέρχονται σε τουλάχιστον 27 εκατομμύρια.

Πριν από μερικές ημέρες, οργάνωση της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στη Γερμανία ανακοίνωσε ότι περισσότεροι από 218.000 Γερμανοί εγκατέλειψαν την Εκκλησία εντός του τρέχοντος έτους, αριθμός που αναδεικνύεται ο μεγαλύτερος από το 1990.

Πολύ μεγάλη συρρίκνωση παρατηρείται και στην Προτεσταντική Εκκλησία, η οποία είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που η εκκλησία Καπερναούμ σταμάτησε να λειτουργεί το 2002. Είχε διαμορφωθεί, ομολογεί η πάστορας Σουζάν Γιουλ, για μια κατάσταση, η οποία είναι πολύ δύσκολη για όλους, ιδιαίτερα γι’ αυτούς που είδαν τα παιδιά τους να βαφτίζονται στον συγκεκριμένο ναό. 

Η εκκλησία που είχε κατασκευαστεί για ένα ποίμνιο 500 ανθρώπων, στο τέλος δεν μπορούσε να συγκεντρώσει πάρα δέκα πιστούς.


ΠΗΓΗ

* Τα άρθρα δεν αποτελούν απαραίτητα θέση της συντακτικής ομάδας: "ΙΩΚΗ ΑΘΗΝΑΣ ΒΟΗ", παρά μόνον αυτά που φέρουν την υπογραφή του ιδιοκτήτη του ιστολογίου...

Δημοσίευση σχολίου

Blogger